Dean Takahashi som skriver för Mercury News fick en kort intervju med Bill efter hans framträdande i Las Vegas på elektronicmässan.

Dean: "Vad tror du om iTV (AppleTV) och om vad Steve Jobs säger?"

Bill: "Jag tror det är viktigt att förstå att vad man traditionellt sett som konsumentelektronik har förändrats mycket. Ett företag som Microsoft eller ett företag som Apple kan ha några av de mest intressanta förmågorna för att leverera "ihopkopplade" upplevelser.

Jobs - jag minns när han på en konferens talade om hur han inte gillade ått gå in på marknader där han måste passera genom någons "kroppsöppning" (orifice) för att komma in. Det var så han beskrev bredbandsbolag, kabelföretag och telefonoperatörer och liknande. Vi älskar de grabbarna!"

(Steves uttalande är numera klassiskt och det verkar som om han lyckats undvika allt för nära kroppskontakt med mobilteleoperatören Cingular inför lanseringen av iPhone. I själva verket anser många att Steve Jobs lyckats ändra spelreglerna på mobiltelefonmarknaden.)

Dean: "Zune nämndes inte särsklit mycket. Vi väntar oss en ny Zune, som en 60 Gigabytes modell eller nåt."

Bill: "Zune förtjänar en egen tillställning. Vi har uppenbart ingen ny modell. Vi lanserade spelaren för bara tre månader sedan. Den går bra. Vi visste vad vi ville. Precis som med den första Xbox ville vi börja lära oss med en första produkt. Vi ville skapa trovärdighet. Vi ville skapa ett rykte om att göra något innovativt och något som vi kan uppgradera i framtiden tack vare den stora skärmen och WiFi. Vi känner oss mycket nöjda med Zune".