Det går trögt för Apple TV Plus att locka tittare, detta trots att användare som köpt kompatibla Apple-prylar inte behöver betala för tjänsten på minst ett år.

Enligt en ny rapport från Justwatch som citeras av 9to5Mac har Apple TV Plus en marknadsandel på tre procent i USA, vilket innebär en blygsam sjundeplats på listan över de mest populära tjänsterna för strömmande video.

Ohotad etta är Netflix med en andel på 31 procent, följt av Amazon Prime Video med 22 procent och Hulu med 14 procent.

Därefter kommer tre tjänster som alla lanserats efter Apple TV Plus, närmare bestämt Disney Plus (13 procent), HBO Max (9 procent) och Peacock (6 procent).

Läs mer: Apple förlänger gratisabonnemang på Apple TV Plus - igen

Den främsta anledningen till det svaga intresset för Apple TV Plus är bristen på innehåll. På grund av den pågående pandemin har det tagit betydligt längre tid än väntat att slutföra inspelningarna, samtidigt sitter konkurrenterna på rättigheterna till mängder av populära filmer och tv-serier.