Sedan flera år tillbaka producerar Marco Armant (medgrundare av Tumblr och utvecklare av Instapaper och Overcast), Casey Liss (utvecklare och podcastare) och John Siracusa (journalist som tidigare skrev Arstechnicas extremt utförliga recensioner av Mac OS) Accidental Tech Podcast.

Podcasten handlar ofta om Apple, och veckans avsnitt hade en oväntad gäst: Phil Schiller, Apples marknadschef.

Han var där för att diskutera Apples utvecklarkonferens WWDC. Han talade bland annat om hur Apple har valt att hålla konferensen helt och hållet på ämnet utveckling och inte lagt till några sessioner om marknadsföring och affärsaspekten av apputveckling. Det gör att alla konversationer sker utvecklare emellan – 5 000 besökare och 1 000 Apple-anställda.

På en fråga om vad Apple gör för mindre utvecklare svarade Phil Schiller att App Store-modellen är designad för att vara mer tillgänglig för små utvecklare än hur det såg ut förr i tiden med mer av en ”partnerskapsmodell”.

Phil Schiller berättade också att App Store har omkring en halv miljard besökare i veckan.