Försäkringsbolaget John Hancock har genom sitt projekt för beteendeförändring (kallat Vitality) släppt ny information om hur användare i företagets studie reagerade på att ha en Apple Watch på armen – med rätt intressanta resultat. Det rapporterar Macrumors. Studien pågick bland 400 000 personer i USA, Storbritannien och Sydafrika, men följande siffror gäller specifikt för USA.

Där blev deltagarna betydligt mer aktiva. Kunderna ökade sina så kallade aktiva dagar med 31 procent, och ökade antalet dagar med högintensiv träning med 52 procent. Störst skillnad såg kunder med lägre aktivitet och högre bmi vid studiens början. Denna grupp ökade sin fysiska aktivitet med inte mindre än 200 procent. I genomsnitt ökade den fysiska aktiviteten med 34 procent i studien.

Företaget (som säljer bland annat livförsäkringar, och därmed lär ha ett intresse av friskare kunder), kommer erbjuda Apple Watch för 25 dollar (ungefär 225 kronor) plus skatt till kunder som går med i företagets program Vitality Plus.

Missa inte! Så fungerar Spotify på Apple Watch – och här är alternativen

Apple Watch Series 4 40mm Aluminium with Sport Band

Bästa pris just nu: 4790 kr