Apple har också dem släppt reklamfilmer som ska visa på fördelarna med att använda IOS istället för Android, men utan att särskilt tydligt peka ut sina konkurrenter.

Men Samsung går hårt åt just Apple nu när nya Galaxy Note 9 är lanserad (och det är inte första gången vi ser likadana filmer). I två reklamfilmer i en serie kallad ”Ingenius” besöker två kunder en Apple Store och pratar med ett ”genius” med en tydlig Apple-logga på tröjan. De diskuterar Face ID, Iphone och Note 9 i den ena filmen, respektive Apple Pencil och Samsungs penna i den andra.

Läs också! Utklassning: Ett år gamla Iphone X är snabbare än Samsungs nysläpp

I den första filmen tycker kunden att kunna prata med 32 personer samtidigt i Facetime inte är särskilt "kraftfullt" eller nödvändigt. I den andra filmen blir kunden konfunderad över att Apple Pencil bara fungerar med Ipad och inte med Iphone, medan Galaxy Note 9 säljs med en pekpenna. I flera omgångar har det faktiskt ryktats om att Apple ska lansera en pekpenna också för Iphone, men det har vi än så länge inte sett röken av så reklamfilmen har onekligen rätt.

En av filmerna ser du högst upp i artikeln. Den andra hittar du här.

Apple iPhone X 64GB Pris vid test: 10199 kr.

Bästa pris just nu: 9000 kr