Apple är fortfarande störst på trådlösa hörlurar, detta enligt en ny rapport från analysföretaget Canalys.

Marknadsandelen för Apple (inklusive Beats) låg under tredje kvartalet 2022 på 23,8 procent, därefter kommer i tur och ordning Samsung, Boat, Xiaomi och Skullcandy

Totalt såldes 76,9 miljoner trådlösa hörlurar under kvartalet, vilket är en ökning med 6 procent jämfört med motsvarande period förra året.

Största tillverkare av trådlösa hörlurar tredje kvartalet 2022 (andel inom parentes):

  1. Apple: 23,8 miljoner (30,9 procent)
  2. Samsung: 7,4 miljoner (9,6 procent)
  3. Boat: 4,1 miljoner (5,4 procent)
  4. Xiaomi: 3,4 miljoner (4,4 procent)
  5. Skullcandy: 2,6 miljoner (3,3 procent)

Övriga tillverkare sålde 35,6 miljoner hörlurar, vilket motsvarar en andel på 46,4 procent.