Analysföretaget IDC har presenterat en ny rapport om försäljningen av smarta klockor.

Enligt rapporten såldes det 6,6 miljoner smarta klockor under årets tredje kvartal, varav 2,7 miljoner var Apple Watch. Det innebär att Apples marknadsandel ligger på 41 procent.

Apple Watch

Jämfört med närmast föregående kvartal backar emellertid Apple, då låg nämligen marknadsandelen på 49,5 procent.

Mest sålda smarta klockor tredje kvartalet 2017 (andel inom parentes):

  1. Apple Watch: 2,7 miljoner exemplar (41,0 %)
  2. Samsung: 0,7 miljoner exemplar (10,4 %)
  3. Garmin: 0,6 miljoner exemplar (9,2 %)
  4. Fossil: 0,5 miljoner exemplar (7,3 %)
  5. Continental Wireless: 0,5 miljoner exemplar (7,2 %)

Övriga tillverkare har sålt 1,7 miljoner exemplar ihop, vilket motsvarar en andel på 24,9 procent.