Apples telefonsupport i USA, och kanske även i andra länder, har som första steget innan du kopplas till en operatör en talsvarsfunktion som försöker ta reda på vilken sorts problem du har.

Detta funkar förmodligen ganska bra eftersom vi sällan hör klagomål om det, men en frustrerad Redditanvändare som försökte hitta rätt val för att kunna beställa ett nytt tangentbord för att på egen hand fixa sin Macbook upptäckte att det finns ett snabbt sätt att komma runt talsvaret.

Efter att ha slängt ur sig ett par kraftfullare svordomar mot den oförstående datorrösten blev han till sin förvåning direkt kopplad till en operatör som bad om ursäkt att talsvaret inte hade varit till nytta.

Andra användare på Reddit har också testat och det verkar som att systemet helt enkelt kan känna igen svordomar som ett tecken på att användaren är frustrerad eller arg.

En före detta anställd på Apples support skriver dock att denna metod inte är att rekommendera, eftersom den du får prata med inte kan hjälpa dig direkt utan bara kan koppla dig till rätt telefonkö för just ditt problem. Om du är ute efter ett nytt tangentbord till en Macbook kan det däremot kanske vara en effektiv genväg.