Mest läst just nu

MacWorld

8 nya lagar för dig med smartphone

Meny

Håll debatten levande

Frågor om vårt kommentarsystem, se vår FAQ: idg.se/faq

Kommentatorn ansvarar själv fö;r sina inlägg. Inlägg som innehåller diskriminerande uttalanden, personliga påhopp eller språk som kan uppfattas som stötande, kommer att tas bort av tjänstgörande redaktör. Även poänglösa datorkrigsinlägg tas bort.

OBS! Läs dessa regler som gäller vid postning av inlägg.

Regler för inlägg i artikelforumet

Kommentatorn ansvarar själv för sina inlägg. Inlägg som innehåller diskriminerande uttalanden, personliga påhopp eller språk som kan uppfattas som stötande, kommer att tas bort av tjänstgörande redaktör. Även datorkrigsinlägg och inlägg som är utanför ämnet, kan tas bort.

IDG förbehåller sig dessutom rätten att i varje enskilt fall bedöma huruvida ett inlägg ska tas bort, även om det inte faller under någon av reglerna ovan.

Upprepat postande av olämpliga inlägg kan medföra avstängning från artikelforumen.

Frågor? Mejla till redaktören, carl.grape@idg.se.

Läs mer om vår policy i diskussionsforum

Kommentarer till:

iOS 6.1 når 22 procent på två dagar

Undrar

2013-01-31 07:11

Undrar vad motsvarande siffror är för android?

Sett nån fin bild med röda, gröna och gula fält
hur uppdateringar funkar.
Ngn som har länk?

GoflorpOSX

Undrar

2013-01-31 07:54

Pingvinlurarna lever väl i sitt normala kaos och godtycke vad gäller uppdateringar :-)

Vinkelberg

Undrar

2013-01-31 13:06

Sen att nya ios förstör många iphone 4 är det tyst om! Sen är nästa grej, Vilka otroliga nya grejer i nya ios! Eller...
Personligen sitter jag hellre med 2.3 än ios. Men men, Det är många som konverterar till android idag. Själv kommer jag prova jolla när det kommer. Kanske firefox med.
apple religösa är grymt störda människor. Tänk att vara nöjd i en sån liten bur!! Det finns en hel värd utanför med massa roliga lösningar som ofta funkar både bättre och stabilare. Men vill man inte ha möjligheter så...

Zaqsen

Undrar

2013-01-31 13:20

Klarar mig fint utan båda. Konsumentinriktade flipperspel som i bästa fall fungerar "ofta".
Om/när nuvarande lur går sönder så vetefan vad man ska välja. Lite pigg att testa WP8 eller om den är uppe i WP10 när min lur lägger av.
I vilket fall ska jag rådfråga M3. Gillar de en lur eller ett operativ så VET jag att jag inte gör det :-)

Vinkelberg

Undrar

2013-01-31 13:35

Jag körde wp7.5 i 4 månader ca. Sen bytte jag som vanligt. Har svårt för det stela o låsta. Inte ens kunna välja egen ringsignal utan massa jobb! Tyvärr är android klart enklast idag om man har lite kunskap om telefoner. De har snabbare genvägar överallt i systemet. Hoppas jolla blir lika effektivt.

Zaqsen

Undrar

2013-01-31 13:46

Android 2.3. Skojar du?
Körde den ett tag på en HTC. Inte alls skoj.

iOS 6.1 är ingen stor uppdatering (när det gäller nya grejor i GUIt), nej. Det nya kommer i iOS 7.

star-affinity

Undrar

2013-01-31 13:58

Det var så jag menar. 2.3 var segt o ganska mycket buggar, men gott om genvägar. Samma betyg som dagens ios fast på olika delar. Men nyare android är ett enormt lyft. Något jag inte kan säga om varken ios6 eller wp8 som jag provat. Små små förändringar Som slås på trumman för som om det var sensation. Suck.
Som ni märkt har snart varenda journalist i it en android telefon och en ipad. Varför?

Zaqsen

Undrar

2013-02-02 19:20

Nja, tycker inte det är något ENORMT flyt i senaste Android i min Nexus S.

"Som ni märkt har snart varenda journalist i it en android telefon och en ipad"
Har de?

diiz

Undrar

2013-01-31 15:48

Generellt så är Apple-användare väldigt nöjda, man hoppar inte fram och tillbaka.
Det gör man ju inte med datorer. Allt handlar om vilket os man gillar mest.
Dom riktigt störda är dom som sitter med Windows på datorn, Android på mobilen osv.

shade

Undrar

2013-01-31 16:24

Hur många har provat mer än ett telefon system? 5%? Det är bara nördar som jag som inte är nöjd nån gång. allt måste provas, gärna flera gånger.
Vad gäller datorer arbetar windows mot annan hårdvara klart bäst. Idag är det hugget som stucket mellan windows7 och mac i fråga om totalbetyg. lite bättre här lite sämre där. Min polre är webbdesigner åt lanstinget och tycker inte det finns ett bra system då han även kör linux. Jag har bara haft en dator med linux, så jag ska inte säga nått om det.

Zaqsen

Undrar

2013-01-31 17:13

Dom riktigt storda ar de som inte anvander det som ar bast lampat till uppgiften utifran den kravspec de sjalva har, inte nan Svenssontrend. Om det ma sa vara Mac och iPhone, fine, men man ar ju korkad om man inte fattar att det finns andra vars kravspecar ser annorlunda ut.

yadayada

Undrar

2013-01-31 18:43

Så kan det ju inte vara.

Jag använder Mac = Jag är teknikokunnig, hjärtvättad och vet inte mitt eget bästa.
Jag använder iPhone = jag är okunnig och inlåst i Apple säktens värsta träsk.

Använder du Mac har du ingen fri vilja. Det är ju det alla ämpar med näbbar och klor för att få fram. Det skrivs ju dagligen.

Veritas odium paret

Undrar

2013-01-31 19:07

Vore intressant att veta vad som orsakade en anmälan.

Veritas odium paret

Undrar

2013-02-01 16:15

Du ska se med moderatorerna som finns så är den möjligen snart bortplockad också.

Vet inte varför men raka kommentarer gillas sällan av någon moderator. Men vi kan slå vad på att anmälaren har problem med självkänslan.

Juan_

Undrar

2013-01-31 20:38

Det är väl snarare att de inte har behov eller intresse av att använda mer.
I mina ögon är wp och ios nästan samma, fast wp är lite tydligare för nybörjaren.
I mac är det mer fråga om yrke vad som bör väljas. Men att mac skulle vara bättre är lika mycket en skröna idag. Tror att win8 kommer vara bäst snart med alla nya grepp och pekskärmsanpassningen. Som en jättemobil med datorns kraft o skärm. Men den behöver mogna lite till.
Microsoft är pressad till nya grepp. Snart kan apple vara där. För allvarligt talat händer inte mycket av utveckling i den fabriken nu för tiden.

Zaqsen

Undrar

2013-02-01 16:22

Där håller jag med dig.

Men vi får se hur bra MS lyckas, de har schablat bort det förr också. För min egen skull hoppas jag att de lyckas får WinRT till att bli den stora vinnaren. Då kunde MS stryka bort gammalt elände som drar ner deras plattform.

Och ja lyckas MS i detta, då är Apple helt plötsligt i MS situation. iOS behöver en ansiktslyftning även osx.

Men jag är inte så säker på att man kan ta nästa steg med dagens paradigmer. Apple är mer eller mindre fasta i att vara Unix kompatibla. MS Windows kompatibla. Och ärligt talat jag tror inte varken dera kan ta nästa steg framåt. Jag tror inte heller att en ny aktör kan göra det. För om det ska lyckas så ska det vara i sammarbete med alla stora aktörer.

Hur vi idag hanterar data, information och kunskap är på väldigt gamla paradigmer. Tusentals år gamla egentligen.

Men vi har möjliheten till något nytt, men ingen verkar vilja ta steget. Och en hel massa är emot förändring. T.ex. är det många som vill ha en filblädrare till iOS. Aldrig att jag vill tillbaka till det, men vi behöver något som ersätter det. iOS har inte ännu erbjudit detta.

Juan_

Undrar

2013-02-02 19:18

"Sen att nya ios förstör många iphone 4 är det tyst om!"
Källa?

"Sen är nästa grej, Vilka otroliga nya grejer i nya ios! Eller..."
Det är en .x-uppdatering, mest säkerhetspatchar och buggfixar.

"Det är många som konverterar till android idag."
Källa?

"apple religösa är grymt störda människor. Tänk att vara nöjd i en sån liten bur!! Det finns en hel värd utanför med massa roliga lösningar som ofta funkar både bättre och stabilare. Men vill man inte ha möjligheter så..."
Hm, spelar du dum eller är du bara efterbliven?

diiz

Android version market share

2013-01-31 08:01

http://developer.android.com/about/dashboards/index.html

van Brayne

Android version market share

2013-01-31 08:54

1,2% som uppdaterat till senaste versionen, 4.2.

Skratta eller gråta? Fast å andra sidan kanske bara några få modeller av alla tusentals lurar kan och orkar köra den senaste versionen. Snacka om att köpa grisen i säcken. Själv sitter man med en 18 månader gammal lur o har fastnat på 2.1.

Gingerbreadversionen som nästan 50% kör släpptes 2010, sorgligt.

KungC

Android version market share

2013-01-31 09:58

Det är snarare så att 1.2% fått android 4.2 levererad med sin mobil när de köpte den, än att de uppgraderat till 4.2.

Peekaboo

Android version market share

2013-01-31 10:21

Schyst system, - android-uppdatering är oftast rent praktiskt att köpa ny telefon. Tur för mig att jag bara använder androidtelefonen till att prova de stora simkorten i.

OwnerX

Android version market share

2013-01-31 10:53

Väldigt tyst från androidsidan här, ingen som skriker och gormar...

: )

Nordbo

Android version market share

2013-01-31 11:44

tyvärr så är det väl så att en del skulle jubla om de ens fick 2.3 :O

Tauren Shaman

Android version market share

2013-02-01 01:48

Jag antar att jag hör till Android-lägret (Xperia Pro) men inte f_n jublar jag. Huruvida min nästa lur blir WP eller Android beror på vad jag måste välja för att kunna få en lur med slide-out qwerty. Har ingen som helst märkeslojalitet till Android och den usla "du kan glömma uppdateringar"-attityden.

Lord Flashheart

Android version market share

2013-01-31 10:29

Sant visserligen, den versionen som levereras med telefonen är den man får dras med.

Att Androidanvändarna verkligen bara gapar och tar emot?! Förstår inte det...

KungC

Android version market share

2013-01-31 14:14

Tja, det är ju inte sant. Min Samsung Galaxy S2 levererades med 2.3.3 sommaren 2011 och fick sedan under hösten 2011 både 2.3.4 och 2.3.5. Under 2012 kom 4.0.3 och 4.0.4 och om någon vecka släpps 4.1.2 med nya Touchwiz och UX. Inte så pjåkigt som vissa iFanbois försöker hävda...

dolfinn

Android version market share

2013-01-31 14:19

Med andra ord har du aldrig kunnat köra senaste versionen av Android? De versioner du fått har ju redan varit gamla när de släpptes för din lur som ändå var/är en premiumlur.

KungC

Android version market share

2013-01-31 14:27

Det är ju inte heller sant. När både 2.3.x och 4.0.4 släpptes så var de ju de facto senaste Android-versionerna just då.

dolfinn

Android version market share

2013-01-31 15:15

Vill man ha senaste versionen pushad till sig direkt sa kan man kopa en Nexus, eller rulla in en egen ROM. Hur kan du fa det till en nackdel att man ar fri att valja tillverkare efter smak, snarare an att stalla in sig i ledet och ta den mobilen som Apple behagar att erbjuda? Hur kan du jamfora ett OS som rullar pa alla mojliga enheter med ett som bara kors pa ett fatal ifran en tillverkare?

Och varfor sa fokuserad pa versionsnummer? Om min 2.3.3 kan gora lika mkt som din iOS6 varfor skall jag vara orolig for att jag inte har 2.3.4 ist? Har du funderat pa hur manga funktioner i Android vs. iOS som tillhandahalles av systemet vs. 3rd party? Du vet att det ligger en massa builds inne hos Apple som du inte har pa din lur va? OOO ramaskri, du har inte den senaste iOS-versionen. En san javla intetsagande metric, varfor inte mata dagar mellan uppdateringar av systemet, eller kanske commits/release? Kamma dig...

Om du har kopt en mobil for 18 manader sen och ligger pa 2.1 eller vad du nu skrev sa far du val fan skylla dig sjalv att du valjer en budgettillverkare som inte uppdaterar. Vad har det med Android som OS att gora? Lar dig skilja pa applen och paron, I detta fallet finns paronen i en javla massa olika varianter och applena bara i en.

yadayada

Android version market share

2013-01-31 19:38

Det är ingen nackdel att få välja tillverkare själv. Jag har valt en tillverkare jag är nöjd med som i detta fallet inte är någon som tillverkar Androidlurar. Jag gav upp min Androidlur av många små irritationsmoment efter väldigt kort tid. Nu fungerar den andrahandstelefon och fylletelefon.

Är anledningen till att uppdateringar = ny telefon på Android att systemet blir trögare och trögare att jobba med? För inte kommer det funktioner som är så krävande att inte preimunmodellerna skulle klara av det?

Kanske dags att optimera prestandan i Android istället för att jaga mer mhz och ram för att få det att inte hacka. Har det kommit en modell och version av Android som för övrigt inte laggar?

KungC

Android version market share

2013-02-01 10:01

Vad ar det du forsoker saga egentligen? Nej systemet blir inte trogare och trogare, och ja prestandan i Android har optimerats. Det ar det vanliga MHz-racet som pagar overallt, aven i Applevarlden, men som jag skrev nedan sa fungerar fortfarande den senaste JB-versionen perfekt pa en telefon fran 2010.
Jag har ingen aning var du far allt ifran?

yadayada

Android version market share

2013-02-01 10:04

Det jag menar är att systemet blir förmodligen mer o mer komplext och minnes och resurskrävande, precis som datorer.

Har du sett Apple skylta med hur många mhz eller hur mycket minne de har i sina enheter? Trots lägre mhz tal så är flytet i en klass för sig och när iphone 5 släpptes slog den Androidlurarna i prestandatester. Hur det ser ut i dagsläget har jag ingen uppfattning om.

Har väldigt svårt att tänka mig att senaste versionen av Android flyter på bra på en 3 år gammal telefon när nya premiummodeller med samma OS laggar fortfarande.

KungC

Android version market share

2013-02-02 19:24

"Om min 2.3.3 kan gora lika mkt som din iOS6 varfor skall jag vara orolig for att jag inte har 2.3.4 ist? Har du funderat pa hur manga funktioner i Android vs. iOS som tillhandahalles av systemet vs. 3rd party?"

Har du funderat på hur många buggfixar och säkerhetspatchar det är i varje version?

diiz

Android version market share

2013-02-02 19:23

Låter inte så jättebra att få senaste OSet ett halvår efter...

diiz

Android version market share

2013-02-02 19:56

Skulle nog instämma ifall det vore vanilla 4.1.2 men i och med att Samsung inkluderar nya Touchwiz UX från S3 så är detta största uppgraderingen för S2 någonsin. Vill man ha senaste vanilla Android direkt så är det en Nexus som gäller, eller Cyanogen... T ex så rullades 4.2.1 ut till min N7 i november.

dolfinn

Android version market share

2013-01-31 14:26

Nä, riktigt så menade jag inte, det kommer oftast nya androidversioner med tiden, men jag menade att få mobiler fått någon möjlighet att uppgradera till 4.2 än. Till ett par nyare modeller kommer det komma uppgraderingar till 4.2, men först om ett par månader eller om något halvår.

Peekaboo

Android version market share

2013-01-31 17:39

Orka kora? Jag kor 4.2.1 pa en Galaxy S (2010) och det rullar fint. Du ar inte den vassaste kniven i ladan va?

yadayada

Android version market share

2013-01-31 18:18

Samsung är tyvärr undantaget här. Skulle aldrig få för mig att välja något annat märke än Samsung när det gäller Android (såvida det inte är någon Nexus-modell).

Det gör ont när jag säger att Samsung gör bra produkter. Erkände även en del misstag Apple gjort med iPhone 5 tidigare idag. Syndaren har vaknat! ;)

Walkir

Undrar

2013-01-31 19:57

Jag skulle tycka det vore betydligt intressantare att veta hur många iOS 6 användare det varit om Apple hade tillåtit de som "nedgraderat" från 5:an att gå tillbaka till gamla versionen när man saknkade maps, youtube etc..

Att distribuera om samma OS gång efter gång kan väl knappt ens riktigt räknas som en OS-uppgradering?? Det är ju minimala skillnader på iOS versionerna idag. Är ju mest småputs eller omskrivning i de medföljande smör-o-bröd apparna vi pratar om, samt lite tillägg för att låsa systemet ytterligare, hindra jailbreak-communityn (som man benämner som "Säkerhets-fix" :-) ) Naturligtivs adderar man på lite support för ny hw också.. men i det stora hela är ju iOS knappt uppdaterat på något större funktionellt vis sedan 2007.. Det är ju just därför det känns så nedrans gammalt och mossigt hela OS:et.

iSheep

Självklart snabba

2013-01-31 08:10

Varför inte installera en uppgradering när det görs så intuitivt enkelt till skillnad från Microsoft som skickar ut en bunt CD-skivor.

Ihr Seid Verfluchte Hunde

Självklart snabba

2013-01-31 08:29

Lever du kvar på 90-talet ?

Tallviking

Självklart snabba

2013-01-31 10:13

Nej, jag har lämnat MS bakom mig sedan länge och använder enbart riktiga prylar nu mer.

Ihr Seid Verfluchte Hunde

Självklart snabba

2013-01-31 11:03

Hur uppdaterades dina "riktiga prylar" på den tiden MS skickade ut en bunt CD-skivor?

Response.End

Självklart snabba

2013-01-31 09:30

Varför installera skit? Även om det är lätt?
Jag vägrar installera IOS skiten tills google maps kommer. Sen fattar jag inte varför de lägger ner tid på att byta till ikoner på vissa ställen och ta upp det som en feature!! Fixa det helt genomtrasiga tangetbordet så man slipper det förbaskade autocorrect skiten.

Sh0rty2

Självklart snabba

2013-01-31 09:37

Öhhh, Google Maps finns för iOS. Autocorrect stänger man enkelt av i inställningar. Vad säger man, en telefon blir aldrig så bra som sin användare eller?

Åke Mårth

Självklart snabba

2013-01-31 12:51

Misstänker att personen menar som en integrerad del. Du vet,som när man klickar på en kartlänk och den öppnas i google maps som standard. Men på Ios kan man ju bara få den att öppna med Apples kartor vilka man ju inte vågar lita på.

johandoe

Självklart snabba

2013-01-31 14:55

Jag kommer aldrig köpa en iphone innan dom integrerat angry birds, fattar inte, alla spelar ju de!

Nellie

Självklart snabba

2013-01-31 20:05

För de flesta vore det nog mer användbart om de kunde styra om adress-länkar i iOS till Angrybirds, än att få upp Apples skit-kart-app, som påtvingat "default" :-)

iSheep

Självklart snabba

2013-02-02 08:38

Du förstår alltså inte skillnaden på att kunna välja vilket program man vill ska utföra en funktion eller att skicka med ett spel med os?

Ja ja, du förstår säkert om Apple "uppfinner" det. Eller testa Android. Där kan du redan välja vilken kartapp som ska vara default. Som det bör vara.

johandoe

Självklart snabba

2013-02-02 19:25

Sh0rty är ett androidtroll, han har inte ens en iPhone.

diiz

Självklart snabba

2013-01-31 09:39

autocorrect går att stänga av och google maps finns. eller du kanske trollar lite bara :)

><((((°>

Självklart snabba

2013-01-31 14:24

Nej som alla redan påpekat så verkar det inte gå att få Google maps som standard eller?

Autocorrect går att stänga av men jag vill ha AC eftersom jag är lite slarvig på att skriva, men jag vill slippa hålla på att lära den när jag skriver något som den inte känner till. Sitter man med Ipaden så är det också extremt irriterande att behöva tycka på ett litet X för att få bort förslaget (kanske finns ett bättre sätt?). Inmatningen önskar jag var på det sätt som jag har på min Nexus 4 , att trycka på vad den föreslår ;-)

Sh0rty2

Självklart snabba

2013-01-31 16:37

Nej så uttryckte du dig inte utan.
"Jag vägrar installera IOS skiten tills google maps kommer"

Med andra ord menar du att Google maps inte finns alls men det är lätt att göra efter konstruktioner när du Googlat fram hur saker egentligen ligger till.

hdtv-lol

Självklart snabba

2013-01-31 12:10

Skit bakom skärmen eller?

shade

Självklart snabba

2013-01-31 13:22

ja, bakom iphoneskärmen sitter bara skit.

sked

Självklart snabba

2013-01-31 12:45

Inte bara så att Google Maps finns till iOS nu, det är också en jäkligt bra version...

Dessutom funkar också autocorrect hur bra som helst bara man har rätt språk inställt och inte insisterar på att skriva "braaaaa" eller "suvveräääänt" eller annan medveten felskrivning istället för att använda vanlig hederlig normal stavning. Så jag vet inte vad du klagar på egentligen, låter som din egen brist på kompetens, och där kan nog inte iOS hjälpa.

cr0ft

Självklart snabba

2013-01-31 12:54

Google maps finns men klickar man på en kartreferens i webläsare eller liknande så öppnas alltid Apples skräp. Finns vad jag vet inget sätt att ändra till google maps som standardval för kartor på ios.

johandoe

Självklart snabba

2013-01-31 13:49

Ja, det håller jag med om är jäkligt dåligt i iOS - att man inte kan välja vilken app man vill ha som standard för en viss funktion.

Kommer det inte i iOS 7 så håller jag med om att Apple är inlåsta. :)

star-affinity

Självklart snabba

2013-01-31 10:12

Jösses - hur får du CD-skivor från microsoft? det mesta installeras ju automatiskt varje dag eller W8 som upplyser dig om att du har appar att uppdatera - ett klick och de är installerade. Ungefär på exakt samma sätt som Apple och Androider.
Sist jag fick en CD av MS var nog på 80-talet eller i början av 90-talet. Min dator har ju inte ens ett fack för cdc, dvd eller vad det månde vara...

Vetande

Självklart snabba

2013-01-31 12:20

"CD-skivor."????

Vad lever du i för 90-tal?

1. Tur att dom inte skicka ut IOS på CD för det finns ingen cd-spelare i enheterna....

2. När jag köpte Windows 8 så behövdes ingen cd. bara att klicka på Install och allt ladades ner från Microsoft och en ren installation utfördes.(hade inte ens cd/dvd-spelare i datorn då...)

Finbom

Självklart snabba

2013-01-31 12:48

Apple är definitivt hjälpta av det faktum att dom har en väldigt homogen grupp hårdvara att underhålla. Dom har själva tillverkat allt och dom kan testa på bokstavligt talat alla typer som dom stöder.

Sen är det inte direkt negativt att uppdateringsfunktionen sen version 5 tror jag det var uppdateras med deltas, dvs bara det som ändrats skickats över istället för hela OS:et.

Så ja, det är självklart att folk uppdaterar. Enda man behöver är en wifi-anslutning och tillräcklig intelligens för att kunna läsa innantill. :)

cr0ft

IOS 6.1 lyfte min gamle Iphone 3GS

2013-01-31 10:05

Körde tidigare IOS 5 och hade problem med att det laggade i appar och vid växling mellan appar. Nu när jag körde in IOS 6.1 så är telefonen rapp och trevlig att använda. Vet inte om jailbreaket i IOS5 kan ställt till det :)

Sjukt nöjd iallafall och det är fantastiskt att så gammal hårdvara fortfarande supporteras av Apple

MartinP

IOS 6.1 lyfte min gamle Iphone 3GS

2013-01-31 13:15

Min polares 4a blev kass av ios 6.1. hon slänger den i stengolvet snart som hon brukar när hon tröttnar. Hon har förbrukat telefoner förut...

Zaqsen

(Inlägget är borttaget av moderator)

2013-01-31 15:51


Lirar utmärkt som alltid..

2013-01-31 10:09

Inget att klaga på, men å andra sidan vet jag inte vad som är nytt..! Men, nytt är alltid kul.

Vetande

Lirar utmärkt som alltid..

2013-01-31 12:13

Brukar inte och ska inte vara några större skillnader när det kommer till dessa små uppdateringar.

shade

Lirar utmärkt som alltid..

2013-01-31 12:51

Lite säkerhetsfixar, lite små finesser och förändringar i vissa appar och framför allt, mycket bättre LTE-stöd. Finnar och danskar får numera äkta 4G ur sina iPhones och 4G-iPads! Fast inte Sverige...

cr0ft

bra

2013-01-31 10:33

det er bra det hoper ios 7 beta kommer snart

trondhh

Comments powered by Disqus

- MacWorld:

Mät Macens prestanda med Novabench

- MacWorld:

Så mycket har Apple lagt på egna aktien

- MacWorld:

Jeff Williams

Apple kritiserar uppmärksammat BBC-reportage


- MacWorld:

Få snabb datumkoll med Day 0


- MacWorld:

Snabbaste lösningen för Ipad som extern skärm till Macen


- MacWorld:

Iphone

Så många Iphone säljs under julkvartalet


- MacWorld:

Pegatron

Ny kritik mot Apples underleverantörer


- MacWorld:

Product Red

Så mycket har Apple donerat till kampen mot AIDS