Mina utgifter är en svensk klassiker som hängt med länge. Vi har använt den regelbundet ett bra tag och kan bara konstatera att den är lätt att ha att göra med, snyggt utformad och har några bonusfunktioner som är trevliga. I den här guiden visar du hur du kommer igång med kassaboken, hur du lägger upp återkommande transaktioner och ger några tips på hur du kan kategorisera dina utgifter. 

Grundinställningar
Det första du bör göra är några grundinställningar för att appen ska funka som du vill. Dessa kan du alltid ändra i efterhand.



Klicka på kugghjulet nere i högra hörnet på startskärmen för att komma in i inställningar. Under allmänt klickar du på månaden börjar den. Om du får lön den 25:e varje månad kanske du vill att månadens ska starta den 25:e, annars kan du låta den vara kvar på den 1:a.



Under allmänt hittar du även konton. Här kan du lägga till olika konton om du vill använda appen för flera olika syften samtidigt, exempelvis privata utgifter, företagsutgifter och föreningens kassa. Klicka på konton, sedan på ändra och lägg till nytt konto.



Under avancerat kan du välja om du vill kräva lösenord för att starta appen. Du kan också välja att appen automatiskt ska skapa en ny transaktion när du startar appen. Det är något som vi tycker är praktiskt.



Det sista du bör göra under inställningar är att länka ditt Dropbox-konto till appen för att kunna göra backup. När du har matat in uppgifter under en längre tid är det tråkigt om allt bara försvinner vid en uppdatering eller liknande.

Sida 1 / 2

Innehållsförteckning