Håll debatten levande
Vi håller just nu på att uppgradera vära kommentarsystem. Mer info om hur du kommenterar och kommer åt dina gamla kommentarer hittar du på vår FAQ: idg.se/faq
Kommentatorn ansvarar själv fö;r sina inlägg. Inlägg som innehåller diskriminerande uttalanden, personliga påhopp eller språk som kan uppfattas som stötande, kommer att tas bort av tjänstgörande redaktör. Även poänglösa datorkrigsinlägg tas bort.
OBS! Läs dessa regler som gäller vid postning av inlägg.
Kommentatorn ansvarar själv för sina inlägg. Inlägg som innehåller diskriminerande uttalanden, personliga påhopp eller språk som kan uppfattas som stötande, kommer att tas bort av tjänstgörande redaktör. Även datorkrigsinlägg och inlägg som är utanför ämnet, kan tas bort.
IDG förbehåller sig dessutom rätten att i varje enskilt fall bedöma huruvida ett inlägg ska tas bort, även om det inte faller under någon av reglerna ovan.
Upprepat postande av olämpliga inlägg kan medföra avstängning från artikelforumen.
Frågor? Mejla till redaktören, carl.grape@idg.se.
Surt sa räven..
2013-01-28 12:54
Pinsamt att Mr Cook måste komma med ett negativt uttalande om en konkurrent som inte ens tillverkar hårdvara. Apple tappade dessutom sin position som högst (över)värderade bolag på börsen, dubbelt pinsamt
chaseonline
Samt apple prioriterar högt pris
2013-01-28 12:57
GeorGess
Samt apple prioriterar högt pris
2013-01-28 13:05
chaseonline
Samt apple prioriterar högt pris
2013-01-28 13:29
då apples barnarbetare uppenbart har mycket högre kvalitetskänsla och kompetens än i alla andra kinesiska fabriker.
GeorGess
Samt apple prioriterar högt pris
2013-01-28 13:32
ppson
Samt apple prioriterar högt pris
2013-01-29 01:31
Ibland kommer uttrycket "1 IQ- poäng lägre och du vore ett träd" lite väl nära verkligheten ;-)
grolim
Samt apple prioriterar högt pris
2013-01-28 14:47
Sir Anakin-S -<|" Apple. The fruity toymaker "|>-
Samt apple prioriterar högt pris
2013-01-28 18:45
Vad är det man säger? Bättre skaffa en extern fiende än att se om sitt eget hus. Applepeak har ju varit så nu går det utför.
dealer84
Konstigt
2013-01-28 13:01
Du GoflorpOSX GordonFlash och 32768 andra gillar detta
Konstigt
2013-01-28 13:49
True story
Konstigt
2013-01-28 18:50
dealer84
Konstigt
2013-01-28 23:09
Du GoflorpOSX GordonFlash och 32768 andra gillar detta
Det stavas inlåsning
2013-01-28 13:05
Ja, eller hur... Det har du ju helt rätt i Cook, bara att du glömde bort några ytte-pyttesmå detaljer om vad det innebär egentligen för applekunden.
http://www.silveroakcasino.com/blog/entertainment/apples-middle-finger.html
grolim
Det stavas inlåsning
2013-01-28 13:19
WaterMelonMan
Det stavas inlåsning
2013-01-28 13:26
"Let’s get this clear right off the start: Apple makes some absolutely fantastic products. The issue is not with the quality of their products, but the attitude and manner in which the company operates."
Nog tycker jag att han är för produkterna och dess kvalitet men han stör sig på hur Apple behandlar sina kunder och visar på varför.
grolim
Det stavas inlåsning
2013-01-28 13:56
Mitt problem är det motsatta. Jag tycker deras lösningar fungerar bättre än andras men att kvaliteten på deras saker är långt ifrån vad man kan vänta sig med tanke på vad de kostar. Numera räkna jag med en livslängd innan reparation på två år:
Time Capsule: 18 månader
Iphone 4: drygt två år.
Macbook Air: 2,5 år.
Macen gick att reparera, de andra sakerna går också att reparera men de har jag slängt. Apple borde verkligen göra något åt kvaliteten.
Att Cook jämför sina saker med andra förstår jag men kanske vore det bäst att han lät bli. Det är väl bra att det finns alternativ.
Meniac
Det stavas inlåsning
2013-01-28 14:06
grolim
Det stavas inlåsning
2013-01-28 20:46
Exempel tack. Så jag vet vad jag blivit blåst på. Gärna om USB, det blev jag verkligen nyfiken på.
Aaaarghh
Det stavas inlåsning
2013-01-28 21:16
The cellular phone carrier group, Open Mobile Terminal Platform (OMTP) in 2007 endorsed Micro-USB as the standard connector for data and power on mobile devices,[37] and in January 2009 it was accepted by almost all cell phone manufacturers as the standard charging port for Europe.[38][39] In addition, on 22 October 2009 the International Telecommunication Union (ITU) has also announced that it had embraced micro-USB as the Universal Charger Solution its "energy-efficient one-charger-fits-all new mobile phone solution", and added: "Based on the Micro-USB interface, UCS chargers will also include a 4-star or higher efficiency rating—up to three times more energy-efficient than an unrated charger".[40] The European Standardisation Bodies CEN-CENELEC and ETSI defined the new common External Power Supply (EPS) based on micro-USB.[41]
Despite being a signatory to this, Apple Inc. have chosen to continue to use their proprietary dock connector and later Lightning connector, instead simply making adapters for the connectors available in Europe.
källa: http://en.wikipedia.org/wiki/Universal_Serial_Bus#Mini_and_Micro_connectors
grolim
Det stavas inlåsning
2013-01-28 18:28
iBook- 1999, iMac(Tjock) 2000+iMac Flatpanel (2002), 2stk iPhone 2g(2007), iPhone4(2009), iPhone 4s(2011) Allt fungerar perfekt. Min MB (Black) sålde jag efter 5 års användning och köpte en MBP. Samtidigt ligger 3st "PC" Laptop hemma med olika problem.
SK
Det stavas inlåsning
2013-01-28 19:37
Meniac
Det stavas inlåsning
2013-01-28 14:39
TruB
Det stavas inlåsning
2013-01-28 14:46
I min värld finns det bara tjuvar och rövare bland företag, alla vill sno åt sig så mycket de bara kan av mina surt förvärvade korvören, helst också låsa in mig totalt till just deras produkt. Jag väljer alltid att handla där jag känner mig minst bestulen, men bestulen - det blir jag alltid.
grolim
Det stavas inlåsning
2013-01-28 15:00
finns folk som går på det också för att dom vill, allt handlar om att vinkla det rätt. När jag läste media så hade vi en kurs där vi fick lära oss att argumentera emot något vi var för och för något vi var emot. vinkla det rätt som sagt.
Poängen, du är en reklampelare för den där bloggen. Tiden du la ner för att posta länken är gratis reklam intäckter, misströsta ej, det var tanken från början, det är säkert många som har och kommer göra samma sak, men ingen med insikt kommer ta den seriöst.
Finns ju "dumbphones" som alternativ än, måste ju vara smartaste alternativet, och internet på bibblan med.
TruB
Det stavas inlåsning
2013-01-28 15:03
grolim
Det stavas inlåsning
2013-01-28 15:09
Tjoflojt
Det stavas inlåsning
2013-01-28 15:11
grolim
Det stavas inlåsning
2013-01-28 14:29
För att kommentera Tim Cooks kritik så har han ju gravt missuppfattat Google och Android. Till skillnad från iOS används Android i konkurrenter till Googles egna produktserier. Till skillnad från iPhone produceras Googles surfplattor i samarbete med andra företag. De två populära Android-enheterna från Google idag är samarbeten: "Google Nexus 7 by ASUS" och "Google Nexus 4 by LG". Till skillnad från iOS kan också utvecklare ge sig i kast med att förbättra Android utan att åka dit för det. Han har rätt i att Android lider av fragmentering i dagsläget. Men det beror också på att Android återfinns i surfplattor, enkortsdatorer, mobiltelefoner, spelkonsoler, kameror, TV-boxar och säkerligen fler enheter. För att tillämpa bloggarens exempel på att Apple spinner på saker kan det ju i motsats till fragmentering hävdas att Google förespråkar fritt företagande.
Kapten Kaffe
Det stavas inlåsning
2013-01-28 18:30
Tvärtom, det är mycket viktigt att företag formulerar sina kärnvärden. Det är kring kärnvärdena man bygger sin verksamhet. Det är kärnvärdena som fungerar som mål att uppfylla.
Zulo
Det stavas inlåsning
2013-01-28 23:52
Edit: Hittade Apples kärnvärden: innovation, ease of use, integration, experience, and value.
Innovation: Om man kallar förpackning för innovation så visst. De är/har varit riktigt bra på design. Men vad har varit speciellt innovativt de sista 10 åren?
Ease of use: Testat att t.ex. starta upp en ipad första gången? Engelska och svenska huller om buller. Ibland ska man trycka på en pil för att gå till nästa steg (pilen byter dessutom plats genom processen) och ibland ska man swipa.
Integration: Haha, den här var roligast! Apple har ju t.ex. en av de klart minst integrerbara telefonerna på smartphone-marknaden :) Värnar man om integration kan man t.ex. använda kablar av internationell standard.
Experience: Tja, den här är svår eftersom den inte riktigt går att ta på. Vad är upplevelsen?
Value: De gör ju jättevinster helt i onödan (vinster fanns inte med i core values)! Sänk priset rejält så får man som kund mer Value!
WRKACTJOB
Det stavas inlåsning
2013-01-29 00:16
Det där med "avoid holding it that way" (som Steve sade) håller jag med om borde erkänts bättre. Skarven på ena sidan av iPhone 4 är kännslig när det signalstyrkan (på med ett fodral så är det dock inget problem). Det borde man kunnat erkäna mer. Men minns du kartfiaskot nyligen? Där erkände Tim att de klantat sig.
star-affinity
Det stavas inlåsning
2013-01-29 10:16
Kapten Kaffe
Det stavas inlåsning
2013-01-29 20:18
Kärnvärden är ett sätt att lyckas med sin verksamhet; man har ett mål att uppfylla, en linje att följa, en profil att marknadsföra sig med.
I övrigt så håller jag med dig om att kapitalet styr!
Zulo
Sant!
2013-01-28 13:06
shade
Sant!
2013-01-28 13:10
chaseonline
Sant!
2013-01-28 13:22
shade
Sant!
2013-01-28 13:25
ätaren
Sant!
2013-01-28 13:17
chaseonline
Sant!
2013-01-28 13:31
Rotten_Apple
Sant!
2013-01-28 13:34
shade
Sant!
2013-01-28 14:01
"Man får det man betalar för."
En telefon för ca 6000:- ska inte vara repig vid inköp, den ska inte ha problem med mottagningen, det ska inte bli stora sprickor i skärmen för att det blåser lite kallt, det ska inte vara en statisk mjukvara med usel kompabilitet med andra system, den ska inte ha en kamera som saboterar bilderna för att det råkar vara en solig dag, den ska inte sakna stöd för NFC, den ska inte skryta med obefintlig säkerhet i form av skadlig kod som tar sig förbi en "säker" mänsklig kontroll. Listan kan göras lång men inget av ovanstående vill jag kalla för kvalitet, speciellt inte för det priset. Man får vad man betalar för ibland är mer korrekt uttryck i detta fall.
True story
Sant!
2013-01-28 13:58
Själv har jag en HTC Titan och den fungerar precis lika bra som den dag jag köpte den, trots att jag tappat den i golvet flera gånger och haft den ute i fukt och minusgrader.
Den som tror att iPhone har hög kvalitet är antingen hjärntvättad, utvecklingsstörd eller bara otroligt korkad.
Mr Atari
Sant!
2013-01-28 14:23
shade
Sant!
2013-01-28 14:44
Nästa telefon blir INTE en iPhone, det kan jag säga. Med tanke på prislappen så trodde jag faktiskt att de skulle vara mer hållbara.
Mr Atari
Sant!
2013-01-28 18:19
Natanael L
Sant!
2013-01-29 00:22
star-affinity
Sant!
2013-01-29 00:33
Apple skriver ju faktiskt i instruktionsbladen att man inte får ha telefonen ute i minusgrader eller fukt. Så det är nog snarare du som har tur...
"“iPhone är utformad för användning vid temperaturer mellan 0 och 35 oC och lagring vid temperaturer mellan -20 och 45 oC. Under förhållanden med låga eller höga temperaturer kan batteritiden tillfälligt förkortas eller iPhone tillfälligt sluta fungera som den ska. Om du lämnar iPhone i ett parkerat fordon eller i direkt solljus kan dessa användnings- eller lagringstemperaturer överskridas. Undvik stora förändringar av temperatur eller luftfuktighet när du använder iPhone eftersom kondens kan bildas inuti den.“
Mr Atari
Sant!
2013-01-29 14:36
Tjoflojt
Sant!
2013-01-29 14:57
Apple 4S är sämst i test och det är testat flera gånger. Faktiskt så lägger telefonen av helt i -10. 25 grader längre ned hittar vi Samsung Galaxy S II.
Saxat från nätet:
Sämst i test
Iphone 4S (-10)
Nokia C6-01 (-15)
Iphone 4 (-20)
Nokia C5-03 (-20)
Nokia E7 (-20)
Nokia N8 (-20)
Nokia N9 (-20)
HTC Evo 3d (-20)
Bäst i test
Nokia C1-01 (-40)
Nokia E65 (-40)
Nokia C2-02 (-35)
Samsung Galaxy S II (-35)
Samsung Xcover (-35)
Mr Atari
Sant!
2013-01-29 15:10
Jag som haft både iPad och iPhone sen gen 1 (iPad) och 3G (iPhone) som kompis på fjället ned till betydande kyla (-25-30) heldagar. Fungerat segt men utmärkt för både telefoni och karta (så att man vet att man inte borrar i en myr)
Men vad vet väl jag?
MIN erfarenhet är att det skiljer noll och intet mellan elektronik och elektronik i kyla och värme då INGEN elektronik egentligen gillar detta varför det finns specialkapslade prylar som i viss mån löser delar av problemen.
Jag tror inte för fem öre på att det skiljer (i praktiken) mellan en Nokia eller Samsung eller en Apple. Ett kallt batteri är ett kallt batteri och om prylarna kräver liknande mängd kräm för att starta/fungera så sprollar det om batteriet från en och samma tillverkare sitter i ett Nokia-chassi eller ett Apple-chassi.
Löjligt argument.
Tjoflojt
Sant!
2013-01-29 15:17
Nokia klarar sig utan dig...
Mr Atari
Sant!
2013-01-29 15:28
Gillar man tegelstensvarianter (mer icke-ledande isolerande skalmaterial) så får man kanske bra värden i en Mr Atari-test.
Men på skotern ute på fjället är tegelstenen i tjock plast exakt lika kall som en tunn pryl i alu. ÄVEN batteriet. Då tar jag hellre en tunn pryl i Alu alla dar i veckan.
Sen fattar jag iofs inte varför vi ens diskuterar ett icke-problem.
Alla mina el-prylar fungerar sedan många år tillbaka rätt hyggligt i både kyla och fukt (fullt medveten att detta inte är bra för prylarna och skulle därför inte bli förvånad om det skulle haverera). Annat var det förr men då stoppade man prylarna (batterier) mot kroppen en stund innan användning så inte ens då var detta ett reelt bekymmer.
Tjoflojt
Intressant...
2013-01-28 13:09
SebboD
Intressant...
2013-01-28 13:31
MEN, det är ju inte dessa enheter som utgör basen för Androids spridning och Googles inkomster.
Det är ju plast-knirk-dyngan som säljer om man skall se till volym.
Tjoflojt
Intressant...
2013-01-28 13:34
Visst är det så att de flesta enheter kunde ha hållt högre kvalité men det är ju så att köper man billigt skit så får man billigt skit och gillar man Android så finns möjligheten att få en väldigt god Android-upplevelse om man är beredd att betala.
SebboD
Intressant...
2013-01-28 13:59
Ska man ha en telefom som fungerar ÖVERALLT så ska man absolut inte välja en iPhone.
Mr Atari
(Inlägget är borttaget av moderator)
2013-01-28 14:00
Intressant...
2013-01-28 14:06
Klart att iPhone synkar till de flesta tjänster, men tvärtom funkar sällan. Andra system kommer inte åt iPhone.
Mr Atari
Intressant...
2013-01-28 22:28
Men..T ex Volvo testar ju till sina bilar mobiler som ska funka ihop med deras handsfree via BT, och där ser man att fr o m iPhone 3GS funkar alla punkter ihop med systemet, däremot har t ex Samsung flera modeller som inte fungerar på alla punkter...
Sedan ditt påstående om att inte andra system inte kommer åt iPhone? Förklara då hur Volvos handsfreesystem kommer åt iPhones kontakter och lagrar dem trots det är omöjligt enligt dig? Kan det vara trolleri?
Aaaarghh
Intressant...
2013-01-28 22:53
Mr Atari
Intressant...
2013-01-28 23:55
Här kommer ett till: Obama är muslim!
SebboD
Intressant...
2013-01-29 00:25
Försök spela upp en MP3 direkt på en iPhone, utan att gå via iTunes.
Försök docka en iPhone till en PC och få direkt åtkomst till filer.
Mr Atari
Intressant...
2013-01-29 10:53
Vi tycker alla olika och då är det ju bra att det också finns proukter/system som fungerar med olika grund-tänk så att alla kan köpa det man själv gillar bäst.
Inga av dina exempel har påverkat min användning av multippla verktyg annat än i positiv bemärkelse.
Jag är jätteglad att Apple tvingat mig att tänka bortom ett filsystems sätt att lösa problem. Att koppla upp sig mot en projektor för att köra en prezo och att automatiskt ha tillgång till ALLA presentationer direkt i öppningsmenyn för keynote utan att själv vara inblandad i att komma ihåg att kopiera med sig filen slår allt på alla fingrar alla dar i veckan.
Summerat: DU har ett problem med Apples valda "begränsningar". JAG har det inte och det gör inte mig till en idiot och inte dig heller.
PS. Bilder finns tillgängliga i samtliga mina prylar i samma ögonblick som bilden är tagen. Varför skulle jag aktivt vilja klick-skicka-efter-uppkoppling-kopiera mellan mina prylar med ett kort maxavstånd mellan prylarna då det finns långt smartare/snabbare/enklare lösningar?
Tjoflojt
Intressant...
2013-01-29 12:16
SebboD
Intressant...
2013-01-28 14:03
Det är dock inte alla som köper resonemanget med att man generellt sett får ungefär vad man betalar för ;)
PS. Ignorera konkursutförsäljnings-nicket (tips i allra bästa välmening)
Tjoflojt
Varningsklockan ringer...
2013-01-28 13:36
db
Varningsklockan ringer...
2013-01-28 13:53
det låter väldigt likt det nokia försökte med för ett par år sedan, och det gick ju bra... :/
qwerty321
Varningsklockan ringer...
2013-01-28 13:59
db
Varningsklockan ringer...
2013-01-28 23:58
Här finns det "lågprisvarianter av iPhones".
http://www.amazon.com/s/?_encoding=UTF8&keywords=iphone%204&tag=beautybombs-20&linkCode=ur2&qid=1358033344&camp=1789&creative=390957&rh=k%3Aiphone%204%2Ci%3Aelectronics
Vasteras
Intresseklubben noterar
2013-01-28 14:04
Matsaki
Intresseklubben noterar
2013-01-28 14:17
grolim
Intresseklubben noterar
2013-01-28 14:28
precis, och vill de religiösa ha sina texter ifred så får de väl be macworld att inte pusha ut varenda liten notis på idg.se ;)
qwerty321
Intresseklubben noterar
2013-01-28 16:59
Jag läser dessa artiklar för att jag har Apple produkter, och det intresserar mig.
Visst läser jag artiklar om Nokia, MS och Samsung etc. Men varför i hela friden skulle jag engagera mig i produkter och företag som jag inte har produkter av eller aktier i?
Kolla detta snubbar som spenderar hela dagar att läsa varenda artikel om Apple och sedan kommentera det i all oändlighet. För det är samma namn hela tiden. DET kan man kalla religiöst!
Är det normalt?
Matsaki
Intresseklubben noterar
2013-01-28 17:10
grolim
Intresseklubben noterar
2013-01-28 17:34
Men jag håller med dig till 100%. Om du har ett intresse i Apple och som du säger, och att det påverkar dig i din IT-vardag så ska du om någon följa med i utvecklingen och läsa samt komma med dina åsikter.
Min kommentar gäller de 90% av kommentarerna som inte innehåller annat än ordbasjeri på sandlådenivå! Hur många av alla kommentarer tycker du själv är relevanta och bra läsning?
Matsaki
Intresseklubben noterar
2013-01-28 17:50
Nackdelen med detta är ju givetvis som du säger att det kan bli en hel del ordbajseri också, men de inläggen får man väl skrolla förbi då.
PS.
Jag känner mig också träffad pga. att jag i grund och botten inte är en Applekramare - Jag är mer av en Linuxkramare med Appleåsikter ;-) och en MacBook
grolim
Maps
2013-01-28 16:57
Att säga att det handlade om annat än att spara en massa slantar i långa loppet blir bara fånigt så länge Maps ligger efter Googles alternativ.
Smala Elefanten - När man pratar om trollen har man livlig fantasi.
Maps
2013-01-28 17:40
Freewill
Maps
2013-01-28 18:18
Smala Elefanten - När man pratar om trollen har man livlig fantasi.
Maps
2013-01-28 18:22
Har de missat brevet på Apples sajt, eller hans medgivanden i intervjuer eller att han sparkat/omdisponerat ansvariga chefer på Apple så hade det nog inte hjälpt att han nämnt det ytterligare en gång.
Freewill
Maps
2013-01-28 19:18
Om det enbart faktiskt var menat till anställda så framstår ju den offentliga ursäkten kring Maps som enbart ett spel för galleriet. Dvs att han internt hellre beskyller Android för att inte prioritera kvalitet före vinster än att återigen poängtera debaclet med Maps enligt samma resonemang.
Vad vinner han på att i ett tal till sina anställda dissa Androids kvalitet, framför att som sagt fokusera än mer på vad Apple kan göra bättre med sin egen trädgård? Det enda jag ser som "vinst" i det fallet är att uppmuntra sin personal att fortsätta med det som gått så "bra" kvalitetsmässigt, som t.ex Maps, för annars kanske det blir lika "dåligt" som hur vissa saker och ting fungerar hos Android.
Smala Elefanten - När man pratar om trollen har man livlig fantasi.
Maps
2013-01-28 19:26
"Dvs att han internt hellre beskyller Android för att inte prioritera kvalitet före vinster än att återigen poängtera debaclet med Maps enligt samma resonemang.
Vad vinner han på att i ett tal till sina anställda dissa Androids kvalitet, framför att som sagt fokusera än mer på vad Apple kan göra bättre med sin egen trädgård?"
Därför att det kanske är precis vad han och Apples ledning tycker? I detta sammanhang så poängterar han ju också för de anställda vad Apples filosofi är, och vad som differentierar Apple och andra företag. Du och andra må vara av annan uppfattning, vilket är helt ok, men du kan ju knappast kräva att han ska stå och redogöra för vad andra tycker om Apple?
Freewill
Maps
2013-01-28 19:53
Och det jag menar är att det också rent psykologiskt kan påverka de anställda i fel riktning också: "Så länge Cook tycker att vi levererar så mycket bättre kvalitet än Android så behöver vi ju inte anstränga oss för att göra vissa av våra svaga bitar bättre. Han tar ju inte ens upp de där svaga bitarna i sitt tal över den senaste tidens resultat, så det kanske inte var så mycket att orda om, och i stora drag köra på i samma spår istället. De riktigt ansvariga har ju fått sparken redan, så vi borde väl vara säkra nu...".
Det jag syftar på är att jag inte ser någon som helst vinst i att dissa sin konkurrent för att få sina egna svagheter att faktiskt bli bättre.
Och hur får du det till att jag skulle vilja att någon annan än Cook själv ska tycka något om Apple i sitt eget tal? Eller misstolkar jag din sista mening där?
Smala Elefanten - När man pratar om trollen har man livlig fantasi.
Maps
2013-01-28 20:25
Och jag menar att han har bankat in det tillräckligt, förmodligen mer än vad både du och jag vet om. Sedan ska man gå vidare och motivera sin personal.
Resten av det du säger är meningslöst att kommentera, eftersom du hittar på hur de anställda tänker, och det ens utan att veta vilket klimatet är innanför Apples väggar.
Och dissa sin konkurrent? Är övertygad om att han faktisk tycker det han säger, och i den meningen är det bara ett sätt att peka ut skillnaden mellan den egna produktfilosofin och andras.
Freewill
Maps
2013-01-29 05:55
Och där verkar våra åsikter gå isär. Jag ser inte hur ens egen produkt kan förbättras genom att påpeka hur dåligt min konkurrent gör vissa saker. Det där med auto-magi fungerar väl faktiskt inte ens för Apple om vi ska vara helt ärliga.
Om en fotbollstränare säger att motståndarna är usla i backlinjen så kommer inte helt plötsligt den egna backlinjen höja sig en klass kvalitetsmässigt jämfört med innan uttalandet, utan de ligger givetvis kvar på samma nivå som innan och kan bara förbättra sig med än mer samträning och tydligare direktiv.
Smala Elefanten - När man pratar om trollen har man livlig fantasi.
Maps
2013-01-29 14:06
Det kan det visst. Det är ett bra sätt att peka ut vad konkurrenterna gör som man tycker är dåligt, och som man inte vill göra med sina egna produkter.
Freewill
Pa tal om kvalite
2013-01-28 19:46
bobobaba
iPhone saknar inget för mig.
2013-01-28 21:31
Cyklisten82
Android!
2013-01-28 21:35
Cyklisten82
Android!
2013-01-28 23:19
bobobaba
Android!
2013-01-29 05:57
Smala Elefanten - När man pratar om trollen har man livlig fantasi.