Mest läst just nu

MacWorld

IOS 8.1
Apple släpper skarp version av IOS 8.1

Meny

Håll debatten levande

Frågor om vårt kommentarsystem, se vår FAQ: idg.se/faq

Kommentatorn ansvarar själv fö;r sina inlägg. Inlägg som innehåller diskriminerande uttalanden, personliga påhopp eller språk som kan uppfattas som stötande, kommer att tas bort av tjänstgörande redaktör. Även poänglösa datorkrigsinlägg tas bort.

OBS! Läs dessa regler som gäller vid postning av inlägg.

Regler för inlägg i artikelforumet

Kommentatorn ansvarar själv för sina inlägg. Inlägg som innehåller diskriminerande uttalanden, personliga påhopp eller språk som kan uppfattas som stötande, kommer att tas bort av tjänstgörande redaktör. Även datorkrigsinlägg och inlägg som är utanför ämnet, kan tas bort.

IDG förbehåller sig dessutom rätten att i varje enskilt fall bedöma huruvida ett inlägg ska tas bort, även om det inte faller under någon av reglerna ovan.

Upprepat postande av olämpliga inlägg kan medföra avstängning från artikelforumen.

Frågor? Mejla till redaktören, carl.grape@idg.se.

Läs mer om vår policy i diskussionsforum

Kommentarer till:

Patent visar hur Applebutiker fungerar

Trist

2013-01-04 09:41

Ah, det förklarar varför det är så sanslöst tråkigt att gå in i en Apple Store. Var i New York men sket i att gå in i den "berömda" butiken på femte avenyn. Har man sett en har man ju sett alla - inga överraskningar.

Nej, jag är ingen hater, har bytt ut allt i mitt luv mot Apple-produkter och byter inte tillbaka förrän konkurrenterna har hunnit ikapp.

Fibb

Trist

2013-01-04 15:12

Såklart det inte blir lika kul att gå in i samma butik om och om igen. Jag menar, vem vill gå in på H&M bara för att man inte besökt butiken på just den platsen innan? (om man inte har ett ärende dvs)

Nu när vi dessutom har Apple Store i Sverige tror jag det kommer bli mer smör och bröd besök. Man går dit om man vill ha hjälp att välja Mac, iPad, få tips om tillbehör, kanske lära sig mer eller för att få tekniskt hjälp i Genius Bar.
Jag menar, det kostar ju inget! Och behöver något repareras så görs det i butiken och jag vet vad det kommer kosta innan.

När ska de andra "kedjorna" börjar slåss med service istället för med priser?

engineer

Nu får de väl ge sig...

2013-01-04 15:55

skall man, och skall man kunna, ta patent på precis vad som helst? Det är ju patetiskt.

videopac

Nu får de väl ge sig...

2013-01-04 20:45

Det kan ha ett löjets skimmer över sig.

Men:
1) All uppmärksamhet - såväl positiv som negativ - är bra reklam.
2) De kommer att skaffa sig en profil av att hålla på sitt och bevaka sina intressen. Det kommer att accepteras och faktiskt också mötas av visst gillande och motvillig respekt.
3) De retas med och markerar mot sina konkurrenter. Android Market? Microsoft Store? Google Paradise?

Zulo

Lite som Dassaults "Perfect Shelf" då ...

2013-01-04 23:56

Många butiker använder Dassaults "Perfect Shelf" för samma ändamål. Såg det på Dassault European Customer Forum för ett antal år sedan. Redan då rätt intressant.

Finns en fransk detaljkedja med 24000 butiker som sköter all planering centralt. Sedan ett enkelt "deploy" och ritningar skickas ut till alla butiker att följas av dekoratörerna.

Intressant och så vad möjligen Apple har gjort nytt för att få ett patent på det.

http://www.3ds.com/company/news-media/press-releases-detail/release//single/4508/?no_cache=1&no_cache=1

http://www.3ds.com/solutions/consumer-packaged-goods-retail/overview/

Thomas Lövskog

Comments powered by Disqus

- MacWorld:

Gör film av dina gamla klipp med appen Replay

Ipod Nano

- MacWorld:

Apple slutar att redovisa Ipodförsäljningen

- MacWorld:

JBL Pulse: Partylöftet som kommer av sig


- MacWorld:

Efterfrågan på nya Iphone större än väntat


- MacWorld:

Apple

Så blev Apples kvartalsrapport


- MacWorld:

IOS 8.1

Apple släpper skarp version av IOS 8.1


- MacWorld:

Icloud Drive: Så använder du Apples Dropboxdödare


- MacWorld:

Apple

Så tror analytikerna om Apples kvartalsrapport